Iskolánkban a technikusi képzésben minden szakhoz azonos matematika, fizika és komplex természettudományos tantárgyi óraszám és tananyag tartalom tartozik.
A diákok mind a négy évfolyamon csoportokban tanulják a matematikát, hetente négy órában.
 A 9. évfolyamon a komplex természettudományos tantárgy heti óraszáma három (biológia, földrajz és  kémia) .
 A fizika tantárgyat 9. 10. és 11. évfolyamon csoportbontásban, heti két-két órában oktatjuk.
Matematika
A diákokat közép- és emelt szintű érettségire is készítjük matematikából.
 A matematika tanulása, alapos megismerése, az alkalmazhatóság felismerése azért is fontos, mert a matematikai ismeretek előkerülnek többek között a természettudományos tárgyaknál (fizika, kémia), programozásnál, táblázatkezelésnél, adatbázis kezelésnél, gépészeti számításoknál, műszaki ábrázolásnál.
A tanulás, az érettségire való felkészülés megkönnyítése érdekében segédanyagokat, gyakorló feladatsorokat, mintadolgozatokat készítünk a diákoknak.
Iskolánkban a matematika tanításában használt szoftverek:
- GeoGebra: Matematika-oktatási segédeszköz, mely témájában a geometriához, algebrához és kalkulushoz kapcsolódik.
 - Poly Pro: Testek és testhálók tömegének megjelenítését teszi lehetővé a program.
 - Euler3D: Térgeometriai szerkesztőprogram, a különböző térbeli alakzatok és felületek szemléltetésére
 - Realika: Jelenleg interaktív digitális természettudományi leckékkel (59 biológia, 59 fizika, 63 kémia, 70 matematika). A leckék nagy mennyiségben tartalmaznak illusztrációkat, animációkat, filmeket, modelleket és feladatokat.
 - Zanza TV: Videós oktatóportál középiskolás diákok számára. Mindenki korlátlanul és ingyenesen hozzáférhet, bármikor és bárhol.
 - Graph: Matematikai segédeszköz, alakzatok, függvény ábrázolására, számítási feladatok elvégzésére.
 
A tanulók matematika teljesítményét folyamatosan több alkalommal is mérjük:
- Kilencedik évfolyam elején bementi méréssel tárjuk fel a hozzánk érkező tanulók matematikai ismereteit.
 - Az országos kompetencia mérésen a tizedik évfolyamos diákok matematika képességeit vizsgálják.
 - Minden év végén egységes évfolyam dolgozatot íratunk.
 - Tizenkettedik osztályban próba érettségi vizsgán tárjuk fel a maturálók matematikai felkészültségét.
 
Az értékelés a tanév folyamán formálisan és informálisan is történik. Formális számonkérés esetén egységes az osztályozás (30%-tól elégséges, 50%-tól közepes, 70%-tól jó, 90% felett jeles)
Az országos összehasonlításra lehetőséget adó statisztikai adatok azt mutatják, hogy a Gépipariban eredményes a matematika oktatás. Iskolánk diákjai az országos átlag felett teljesítenek matematikából a kompetencia mérésen és az érettségi vizsga során.
Komplex természettudomány
A tantárgynak szerepe van abban, hogy rendszerezze, frissen tartsa, illetve kiegészítse a diákok meglevő tudását, és fejlessze természettudományos gondolkodásukat, képességeiket. A tananyag feldolgozása során kísérleteket végeznek és az eredményeiből következtetéseket vonnak le. A komplex természettudomány tantárgy keretében lehetőségünk nyílik arra, hogy a természeti folyamatokat minél több szempontból megvizsgálhassuk. Segítséget biztosít az OFI által javasolt 22 téma, melyek feldolgozásához IKT (információs és kommunikációs technológiák) eszközök az iskolában rendelkezésre állnak. A kémia ismeretek szoros kapcsolatban vannak az anyagismeret és anyagvizsgálat tantárgy keretében tanultakkal. A természettudományos ismeretek a szakmai képzés megalapozásában is fontosak. A tantárgy kapcsolatot teremt a tudományos eredmények, a természettudományos, a műszaki műveltség és a hétköznapi életben felmerülő problémák között.
Fizika
A fizika az élet minden területén megjelenik, ismerete mindenki számára fontos, hogy a mindennapokban használható ismeretekre tegyen szert. A tananyag feldolgozása minden témakörben gyakorlati tapasztalatokkal, kísérletekkel, praktikus, hasznos ismeretekkel indul. A tanulók a tantervi témakörök megismerése során értelmezik a jelenségeket, megismerik a technikai alkalmazásokat, és így képesek lesznek eligazodni. a körülöttünk lévő természeti-technikai környezetben. A helyi tanterv lehetővé teszi a mélyebb összefüggések felismerését, önálló ismeretszerzést a mérnöki és a természettudományos pályára készülők számára is.
A természettudományos képzés során is jól használhatóak az informatikai eszközök: A fizikában ezek elsősorban a mérések értékelését segítő szoftverek (Audacity, Tracker), illetve a megfelelően megválasztott oktató programok, interneten elérhető filmek, animációk, szimulációk.
A fizika tantárgy keretében eszközként használandó a matematika.
 A fizika eredményes tanulása minden diák érdeke, mely megteremti a lehetőségét, hogy logikusan gondolkodó, kész felnőttekké váljanak.
A kerettantervi óraszámok miatt rendkívül céltudatos a helyi tantervünk összeállítása, hiszen minden tanulónk számára biztosítani kell a korszerű természettudományi műveltség elsajátítását.
Versenyek
A hagyományos megyei szervezésű versenyeken rendszeresen kimagasló eredményekkel veszünk részt:
- a Bolyai János Megyei Matematikaversenyen,
 - a Szerethető Matematikaversenyen,
 - az Irinyi János Országos Kémia Versenyen,
 - Oláh György több fordulós levelezős kémia versenyen,
 - Eötvös Lóránd Megyei Fizika versenyen,
 - Mikola Sándor Országos Tehetséggondozó Fizikaversenyen,
 - Országos Szilárd Leó Fizikaversenyen,
 - Különböző városi vetélkedőn. például: Egészség megéri?
 
A természettudományos munkaközösség tagjai az iskolai élet aktív részvevői (elemgyűjtés, tankönyv rendelés, papírgyűjtés, véradás, kulturális programok szervezése, műsorok készítése, osztályfőnöki tevékenység).
Az iskolában rendszeresek a matematika- és tudománynépszerűsítő programok (kirándulások, előadások, matematikatörténeti kiállítások).
 Budapest: Elektrotechnikai Múzeum, Gothard Asztrofizikai Obszervatórium
Törekszünk a felsőoktatási intézményekkel, a szakmai társaságokkal való kapcsolattartásra.
A munkaközösség több tagja rendszeres érettségi elnöki és emelt szintű vizsgáztatói feladatokat is vállal.
A szakmai ismeretek bővítésének egyik lehetősége pedagógus szakvizsgás képzéseken való továbbtanulás. A munkaközösség hét tagjának van szakvizsgája.
Pályázatokon is részt veszünk: Programok szervezéséhez, versenyek lebonyolításához, szakmai tanulmányutakhoz, természettudományos tantárgyak emelt és középszintű tanításához, érettségi vizsgához szükséges kísérleti eszközök beszerzéséhez kérünk és kapunk anyagi támogatást.
						
												
						











                		
                		





