Samu Sándor tanár úr nyitott osztályfőnöki órájának célja nem más volt, mint az, hogy a diákok megértsék, hogy a konfliktusok a mindennapokhoz tartoznak; különböző emberek, más-más reakcióval reagálnak helyzetekre; megértsék, hogy a konfliktus megoldása elkerülhetetlen.
Az eseményen készült képek itt érhetők el.
A foglalkozás alatt a diákokkal meghatározták a jellegzetes konfliktushelyzeteket.
A „Négylépéses konfliktusmegoldás” helyzetekből a tanulócsoportok kiválasztottak 1-1 szituációt, ez jó lehetőséget adott a kommunikáció, szituációs gyakorlatok kipróbálására.
A szituációk megbeszélése után „közérzeti beszélgetést” tartottak (hogy érezték magukat a diákok, milyen gondolatokat fogalmaztak meg az óra alatt, másként döntöttek-e, mielőtt megismerték volna a „négylépéses konfliktusmegoldás” folyamatot)
A konfliktuskezelés egy összetett készség. A tanulók nagyon élvezik az ilyen témájú és jellegű foglalkozásokat, hiszen így lehetőségük van az egymással való kommunikációra, gondolataik megfogalmazására, önmaguk jobb megismerésére, csoportmunkában „dolgozni”, és megérteni, hogy a különböző konfliktusok a mindennapjaink része, viszont kezelni kell őket, akár a „4 lépéses konfliktusmegoldás” segítségével.