Tantestületi kirándulás Balaton-felvidékre

Utolsó közös kirándulásunk óta eltelt két év. Jó volt újra együtt, az iskolán kívül, az online tértől eltávolodva eltölteni egy közös napot.

Kirándulásunk mottója lehetett volna „Fedezd fel újra Magyarországot!”, hisz olyan helyeken jártunk, ahol már minden megfordultunk. Nyaranta, a Balaton felé utazva számtalanszor elmentünk Zalaszántó mellett, ám a zalai dombok között megbújó buddhista szentélyt többen most nézték meg először. A Kovácsi-hegyen, egy erdei tisztás közepén épült fel 1992-ben a zalaszántói Béke Sztúpa, mely Európában a legnagyobb. A szentély belsejébe nem lehet bejutni, zárt építmény, Buddha tanításai, ereklyéi és egy 24 méteres életfa található a sztúpa belsejében. A hófehér építmény 30 m magas és 24 m széles. A béke, a boldogság és a megvilágosodás jelképe. A meditációs központban a buddhista vallás atmoszférája szinte tapintható volt.

Következő megállónk Keszthelyen, a Festetics kastély volt. Újdonság a múzeumban a Vadászati kiállítás, ahol Közép-Európa legnagyobb egész alakos preparátum gyűjteménye található. Az állatok diorámákban vannak elhelyezve, ami az eredeti élőhelyeket is bemutatja. Közel 2000 m2 alapterületen több mint 300 db életnagyságú állat a világ 5 kontinenséről. A kastély bejárás során szakavatott tárlatvezetőink segítségével bepillantást nyerhettünk a főúri életformába, sok érdekességet tudtunk meg a Festetics családról.

Ugyan a strandolás kimaradt a programunkból, de a balatoni hekk kihagyhatatlan! Badacsonyban ebédeltünk. Utolsó megállónk Badacsonytomajban, a Varga pincészetben volt, hazánk egyik legnagyobb borászatának műhelytitkait nézhettük meg hangulatos borkóstolóval egybekötve.

Kovácsné Csiszár Ildikó

Iskolánk az idei évben is részt vesz a  Pénzügyi és Vállalkozói Témahét (Pénz7) programjaiban.

Eseménynaptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kövess minket közösségi oldalainkon:

Belépés a közösségi szolgálat portálra:

Kérjük adójának 1%-ával támogassa az iskolai alapítvány működését.

Az  iskolai alapítvány tevékenységéről ide kattintva kaphat további információt.